Baureihe 201
  • Everywhere
  • Baureihe 201
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Gallery
  • MB Datenbank
  • Hilfe
  • Termine
  • Filebase-Eintrag
  • More Options
  1. Startseite
  2. News
  3. Alle Baureihen
    1. MB Datenbank
      1. Fahrzeugdatenbank
    2. Downloadarchiv
  4. Forum
    1. Unerledigte Themen
  5. Galerie
    1. Alben
  6. User
    1. Letzte Aktivitäten
    2. Benutzer online
    3. Team
    4. Trophäen
    5. Mitgliedersuche
  7. Kalender
    1. Übersicht
    2. Terminplaner
  8. Spenden
  • Login
  • Register
  • Search
  1. MB-Baureihen.de Community
  2. Artikel
  3. Baureihen
  4. C-Class
  5. Baureihe 201

BR201: E10 Intolerance

  • MBBAUREIHEN.de
  • February 15, 2025 at 10:32 PM
  • 945 Views
  • 0 Comments
  • Empfohlen
Nur Gäste bekommen Werbung angezeigt: Erstelle jetzt ein kostenloses Benutzerkonto und nutze unsere Seiten komplett werbefrei. >Benutzerkonto erstellen<

According to Mercedes-Benz, basically all cars of the 201 E10 series are capable. However, models without factory 3-way catalytic converter, RÜF models or carburetor engines are generally excluded.

The following table lists all models that may not be operated with a bioethanol admixture of more than 5 percent by volume. When refueling these vehicles, care must be taken that only "Super or Super Plus sulfur-free according to DIN EN 228 or E DIN 51626-1" with the marking "contains up to 5% bioethanol" is used.

But this should not be a recommendation from us to refuel everyone else with it (!):

Model

Model

Production period

Engine models

Notes

190

201.023

08.1984 / 10.1984 – 01.1991

102,924


190 E

201.024

02.1982 / 10.1982 - 08.1988

102.962

only without regulated 3-way catalytic converter

190 E 2.3

201.024 / 201.028 from 9.1984

03.1983 / 09.1983 - 08.1988

102,961 / 102.985 from 09.1985

only without regulated 3-way catalytic converter

190 E 2.6

201.029

04.1986 – 08.1988

103,942

only without regulated 3-way catalytic converter

190 E 2.3-16

201.034

09.1983 / 09.1984 - 06.1988

102.983

only without regulated 3-way catalytic converter

  • br201
  • w201
  • e10

About the Author

Mercedes Enthusiast seit mehr als 20 Jahren

MBBAUREIHEN.de

Anmelden oder registrieren

Welcome dear guest, you can Anmelden oder registrieren here to join our community!

Anmelden oder registrieren
day, 00 month 0000

Kategorien

  1. Baureihenübergreifend 11
  2. Mercedes AMG 8
  3. Baureihen 27
  4. C-Class 3
  5. Baureihe 201 1
  6. Baureihe 202 0
  7. Baureihe 203 1
  8. E-Class 8
  9. EQ 3
  10. G-Klasse 1
  11. M-Klasse 1
  12. S-Klasse & Vorgänger 4
  13. Sprinter 1
  14. T-Klasse 1
  15. VAN 2
  16. Nutzfahrzeuge 3
  17. Studien & Forschung 2
  18. Persönlichkeiten & Geschichte 2
  19. MB-Baureihen.de Intern 13
  20. Default Category 2
  21. Reset Filter

Artikel

  • Mein C124: Klimaanlagen Nachrüstung Teil 1

    MBBAUREIHEN.de June 9, 2011 at 2:44 PM
  • Mein C124: Defektes Zündschloss

    MBBAUREIHEN.de September 19, 2011 at 8:56 PM
  • Mein C124: Klimaanlagen Nachrüstung Teil 2

    MBBAUREIHEN.de June 5, 2012 at 2:50 PM
  • The Mercedes-Benz 4MATIC

    MBBAUREIHEN.de June 11, 2018 at 7:04 PM
  • USA-Premiere des neuen EQC: Der Mercedes unter den Elektrofahrzeugen

    MBBAUREIHEN.de January 14, 2019 at 7:33 PM
  1. Datenschutzerklärung
  2. Kontakt
  3. FAQ
  4. Impressum
Powered by WoltLab Suite™ 6.1.14
Design: Fire von simon-dev