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M100 6.9 kompressor

  • Ron B.
  • 20. April 2008 um 11:28
  • Zum letzten Beitrag
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Dieses Thema wurde aus dem Nast MB-Exotenforum 1.0 importiert und kann bald wieder hier im Original-Archiv eingesehen werden.

Es gibt 3 Antworten in diesem Thema, welches 455 mal aufgerufen wurde. Der letzte Beitrag (21. April 2008 um 17:38) ist von Sebastian Nast.

  • Ron B.
    Themenautor
    Trophäen
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    815
    Mitglied seit
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    • 20. April 2008 um 11:28
    • #1

    :face_with_open_mouth:


    :hungry:



    A note from the owner.
    "...
    Ron, Phil, David ,Craig-- Igot into this project about 2 yrs ago,wanting to know a little more about the electronic systems in engine mgt ( being from the flathead ford era). The work Carl Middlehauve was doing with the 600 engines was inspirational (both supercharging & most recently turbo in the Benzamino). I had purchased #4155 (Euro) with only 28,000 miles on it , and never ruan the beast. The 600 manifolding is much more amenable to EFI conversion that the 6.9, so I got a spare engine, #4154, from a wrecked US 6.9, in El Paso. This was to see if and electronic injector could be adapted to the original mechanical injector hole in the head. A machinist friend groung me 3 reamers and a jig to hold them true. The original holes in the heads were step-reamed using a 1/2 inch drill, while the heads were still on the engine (duct tape sealed the intake ports). This worked amazingly well and fuel rails were subsequentially fitted, with hi-capacity fuel pump,-10AN supply, and -8AN return lines. Fuel tank was modified to fit lines. Due to space limitations under the hood, a throttle body (90mm) was mounted just ahead of the blower (Procharger D-1SC). At the time, Motec was the only management system that had a set up for drive-by-wire (their M800). They have US facilities in Cal, Arizona, and Mooresville North Carolina (Nascar country), home based in Australia. I had looked at the F.A.S.T system which Carl uses but they did not provide drive-by-wire at the time. A pulley for the crank, with a 6-magnet reference pickup was machined, and the distributor was converted to a single sensor magnet pickup. Dual exhaust via 2.5" Stainless. The intercooler was fabricated at Bell in Texas, and the cross flow radiator by Griffin in South Carolina. I do not intend to drag race the experiment. I have not modified the tranny, rear , rocker arms or valve springs, pistons rods, or crank. This is a tough engine, and mild boost (6-10#) should give a reasonable 75 extra HP, and maybe 100# extra torque, without stressing too much. The jury is still out on the knock sensors-- the guys at Motec seem to think they can tune around them. We should know in about 6 weeks..."

    • Zitieren
  • Sebastian Nast
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    • 20. April 2008 um 19:13
    • #2

    » :face_with_open_mouth:
    »

    Und mit ca. 75-Extra PS steht der ja denn mit rd. 360PS auch
    sehr gut um Futter ! :OK:

    Dürfte das System von Herrn Middelhauve sein.

    Nett ist ja auch der W100 Kompressor von Herrn Middelhauve ... :waving:


    Mit besten Sterngrüßen
    Sebastian

    • Zitieren
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Der Name Mercedes leitet sich vom Vornamen der Tochter (Mercédès Jellinek) des Geschäftsmannes und Rennsport-Enthusiasten Emil Jellinek ab, der maßgeblich an der Entwicklung und Popularisierung früher Daimler-Fahrzeuge beteiligt war.

Der berühmte silberne Look der Silberpfeile entstand in den 1930er Jahren, als bei einem Rennen die weiße Farbe der Rennwagen abgeschliffen wurde, um das Gewicht um genau ein Kilogramm zu reduzieren und das zulässige Höchstgewicht einzuhalten. Das darunterliegende Aluminium prägte den legendären Namen.

1936 brachte Mercedes-Benz mit dem 260 D das weltweit erste serienmäßig produzierte Diesel-Personenauto auf den Markt.

Karl Benz erhielt 1886 das Patent für den Benz Patent-Motorwagen, der weithin als das erste praxistaugliche Automobil mit Benzinverbrennungsmotor gilt.

Das ikonische Stern Logo, 1909 als Warenzeichen eingetragen, symbolisiert die Vision von Gottlieb Daimler, Motoren für die Motorisierung zu Lande, zu Wasser und in der Luft einzusetzen.

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