» Moin,
»
» Mein 500CE geht langsam auf die 30 Jahre.
» Alle Bautele sind aus Anfang 1992, sehe dort also kein Problem in zwei
» Jahren H-Zulassung zu bekommen. Mit einem Prüfer habe ich auch schon
» gesprochen.
»
»
» Jörg
»
So who dig the 5 Litre v8 conversion, you or AMG or someone else? M117 or 119?
Beiträge von tedzwedz
-
-
just found in a house move my original brochure for its sister car the W220 V12 444bhp S63 AMG, 1 of 70 made, must be very rare as a brochure if anyone likes these
Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
Prospekt
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
just found in a house move my original brochure for its sister car the W220 V12 444bhp S63 AMG, 1 of 70 made, must be very rare as a brochure if anyone likes these
Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
Prospekt
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
Selten gelingen Prestigeumbauten, aber der hier ist einfach nur traumhaft gut gelungen. Hier stimmt alles! Die Optik, die wunderschöne Farbe (geiles Braun) und die Innenausstattung. Täusch ich mich oder wurde da sogar das Wurzelholz getauscht. Wirkt viel heller als die Serie.
LG
MB-MarkusIts stunning and mainly because apart from the rear trunk its all original bits!
-
» Im Grunde ein umgerüsteter
» [link=Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.]C
» 43 AMG[/link].
Every single C55 was a converted C43, you could not buy it direct, you had to buy a C43 from the dealer then have it sent to AMG for conversion again basically! -
» » JML BMW E34 M5 with 8 series E31 front V12 V8 450bhp
» »
» » Also known as Lippert Auto, famous for their BMW V12's in E34 and E36 M3
» » and M5
» »
» »
» Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
» »
» » Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
»
» CDS ...
»
» Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
»
» Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
»
» Mit besten Sterngrüßen
» Sebastian
the headlights look different on the CDS one? -
-
» In an underground car park on Sloane Avenue, Chelsea London there are THE
» most amazing cars (ONE-77 Aston, Porsche 959, veyron, R-R, 300SL Gullwing,
» GT2RS, Audi Sport quattro, every Lamborghini under the sun, Bentley, etc).
»
»
» There is also 3 Armoured/Panzer Mercedes 500SEL\'s from the 1980\'s, all
» heavily custom and immaculately washed and stored, made by Carat
» Duchatelet. They are armoured and feature full dashboard and rear
» cabinets,etc, very smart paint and interiors, all cream leather by CD
»
» The strangest thing about them is the the alloys and wheels, never seen
» anything like them!
»
» They are Continental CTS-1 tyres/alloys.... size CT 225/40 R 475 102
»
» Awful photos but I hope you get the idea, look at my fingers deep in the
» ridge (I have big hands) the wheel is very shallow, the tyre forms part of
» the wall!!
»
» Weird, cant imagine why they did not catch on, v cool!
»
» The Tyres are NOT wonky, thats my photos! opposite of wide rims, these are
» very narrow, with the tyre obviously having a hard wall!
»
» Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
more info on the tires here!!
Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen. -
but its in Japan....
Not Turkey
-
seen for sale!
Mercedes-Benz 500 SE 1.Hand (Gemballa)
Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
Please can you Scan, I am in the UK and cannot get these magazines?
» » » Habe heute die neue Auto Bild Klassik gekauft. Vielleicht interessiert
» » es
» » » ja jemanden hier. Es gibt einen schönen achtseitigen Bericht mit
» vielen
» » » Bildern über Rainer Buchmann bzw. dessen Fahrzeuge.
» »
» » Und wo sind die Scan`s?
»
»
» Noch im Heft.
» Auch den Isdera Bericht aus der Oldtimer Markt habe ich nicht mehr
» eingescannt.
» Habe keine Lust auf weitere E-Mails von irgendwelchen Gutmenschen, die mir
» wohl demnächst mit einer Einreisesperre nach Deutschland drohen, da wegen
» mir offensichtlich ganze Verlagshäuser, Druckereien usw. ihre Tore
» schliessen müssen. Sorry.
»
» :waving: -
» that is the difference between the early model and the later model which
» have slightly changed items.
»
» For example: early with egg-shaped model doormirros and later version with
» square doormirrors
»
» early models with small hubcaps and later with bigger hupcaps ..
Also what year was the change please?
I note some of them have different headlights but always thought this was Euro vs USA versions -
» that is the difference between the early model and the later model which
» have slightly changed items.
»
» For example: early with egg-shaped model doormirros and later version with
» square doormirrors
»
» early models with small hubcaps and later with bigger hupcaps ..
Thank you, in that case when I buy my 600 Grosser I want the early one!
That walnut cowl is BEAUTIFUL! -
Hi
Does anyone know why some M-B 600 W100 cars have full walnut instrument cowels and some don\'t?!
Was it not standard equipment?
Some 330 M-B have them too
See pics below
WITHOUT:-
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
WITH:-
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
This is probably my favourite colour in the world!
There is a normal G63 AMG that parks near me here in London Daily collecting the kids from school in this colour, on Monaco numberplates
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
I just saw this! very cool and I love the Clarion Stereo
1984 Porsche Gemballa 911 Carrera Coupe
Lot No. 3041
To be offered on Saturday, August 2, 2014
Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
Estimate: $ 80,000 - $110,000
Gemballa Automobil Interieur was founded in the late 1970s by Uwe Gemballa from Leonberg, near Stuttgart in Germany. Uwe started with VWs, but soon ventured into the world of Porsche. As the company’s name suggests, their specialty was interiors and that\'s what built their reputation. Gemballa\'s interiors were among the best, if not THE best available in the 1980s. European automobiles from Porsche to Mercedes-Benz, BMW and even Rolls-Royce received new interiors. The Gemballa interiors weren\'t just known for their leather, as they also typically can be found with the latest electronic gadgets on-board such as digital instruments, TVs and the latest in audio technology.
In addition to interiors, Gemballa also did some very impressive complete conversions, mainly on Porsche cars. To be able to fund the time and money consuming one-off cars that were built to customer-specifications, Gemballa also had a parts program, mainly for the Porsche 911, 944 and 928 models. These included simple trim upgrades for the interior and new bumpers, spoilers, and body moldings for the exterior. When a Gemballa Porsche was ordered it was completely stripped down, repainted it and re-bodied with body moldings, custom interior, audio and minor tuning done at RUF whom was down the road.
This particular Gemballa 911 Carrera Coupe is one of three examples reportedly sold through its Los Angeles distributor before Gemballa filed for bankruptcy. The other five were sold through Gemballa Miami. When a Gemballa was ordered by the client each car would have to be flown in by plane. Of the three cars ordered through Los Angeles, one went to Michael Jackson, the actor Robert Redford, who totaled his car in an accident, and Dr. Edwin Edillon, the original owner of this example. Included with this car is original sales brochure from Gemballa, the original books with stamps, all factory stereo manuals for upgrades executed by Gemballa, original import documentation showing the car was flown in by plane, and a copy of the title showing the original owner’s name.
Very few authentic Gemballas exist today and this is one of the lowest mileage unmolested cars known to exist. The pre-bankruptcy Gemballas are said to be the hardest and most sought after cars because they were so expensive to build as so much went into each car that it ultimately caused their financial demise. This car was recently serviced and has a new clutch, including records to document the work. It presents in virtually like new condition and the 24-karat gold gilded wheels look though as they did when they were finished by Gemballa in the ‘80s. As the Gemballa name has recently become resurrected with today marques, this example presents a rare opportunity to become a part in an emerging market of ‘80s collector cars that is increasingly popular as of late.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
» €45,000 - 75,000 für einen 215er Erstserien CL mit über 140 TKM auf der
» Uhr....ja, ne, ist klar. :lookaround:
Yes.. BUT it is one of 26 in the world... -
» Selber Motor wie der aus der G63 Kleinserie damals 2002?
That is correct, they did a S63 too with pictures of the original AMG 300SEL 6.3 Litre from the 1960\'s next to it..!
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen. -
I noticed this for sale in Bonhams Mercedes Sale..
Very rare!
Text from the website:-
2003 MERCEDES-BENZ CL63 AMG
€45,000 - 75,000
£36,000 - 60,000
One of only 26 examples with the AMG V12 engine
2003 Mercedes-Benz CL63 AMG
Chassis no. WDB215.378-1A-026599
Engine no. 137.980-40-018874
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.
Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.
A veritable \'wolf in sheep\'s clothing\' with an unrestricted top speed of over 300km/h, the car offered here is one of only 26 of its type produced with the AMG 6.3-litre V12 engine, as used in the Pagani Zonda supercar. These exclusive \'super saloons\' were available only from AMG. That offered here cost a staggering €272,000 when new. This particular car was delivered new to the AMG dealer for the Netherlands, ASV in Veghel and driven as a demonstrator by the dealership\'s president. It is finished in silver with Anthracite Nappa leather interior and is \'fully optioned\'. First registered in January 2003, the car was used by ASV as their flagship model before being sold by them to the current lady vendor (its first private owner) in November 2006, at which time it had covered only 32,500 kilometres. After the 50,000 kilometres service the engine developed a fault and was replaced by AMG in its Affalterbach factory at the company\'s own expense (photographic record on file). The car was kept on the road until the registration was cancelled in 2012.
In April 2014 it was taken out of storage and updated and re-commissioned by AMG at a cost of €4,807 to put it on the road again (the last service stamp was at 141,946 kilometres and the current odometer reading is circa 142,000 kilometres). The technical inspection was carried out in May 2014. Very well maintained by the current owner since 2006 with no expense spared, the car is presented in generally very good original condition and comes with full service history, owner\'s wallet, all books and the AMG badges that the owner did not want on her car. Additional documentation consists of the data card, owner\'s notes, taxation report (2013), dynamometer power curve printout, Netherlands registration papers and certification for the Technocon vehicle tracker.
No reserve.
Eines von nur 26 gebauten Exemplaren mit dem AMG V12 Motor,
2003 Mercedes-Benz CL63 AMG
Fahrgestell-Nr. WDB215.378-1A-026599
Motor-Nr. 137.980-40-018874
Ein wahrhaftiger \'Wolf im Schafspelz\' mit einer unbeschränkten Höchstgeschwindigkeit von 300km/h ist das hier angebotene Auto, eines der nur 26 dieser Art die mit dem AMG 6,3-Liter V12 Motor, wie er auch im Pagani Zonda Supercar verbaut ist. Diese exklusiven \'S-Coupés\' waren nur von AMG erhältlich. Das hier angebotene Exemplar kostete neu stattliche 272.000Euro. Es wurde als Neufahrzeug zur AMG Niederlassung der Niederlande, ASV in Veghel, geliefert und dotr als Vorführfahrzeug vom Präsidenten der Niederlassung gefahren. Der Wagen hat eine silberne Lackierung, ein anthrazitfarbenes Leder-Interieur und eine Vollausstattung. Das Auto wurde nach der Erstzulassung im Januar 2003 von ASV als Vorführfahrzeug genutzt, bevor es von ihnen an die derzeitige Anbieterin (erster Privatbesitz) im November 2006 verkauft wurde. Bis zu diesem Zeitpunkt wurden mit dem Fahrzeug nur 32.500 Kilometer gefahren. Nach der 50.000 Kilometer-Wartung entwickelte der Motor einen Fehler und wurde von AMG in deren Werk in Affalterbach auf Kosten der Firma ersetzt (Fotografien liegen in der Akte vor). Das Auto wurde bis zur Kündigung der Zulassung 2012 auf der Strasse gefahren.
Im April 2014 wurde das Auto aus dem Lager geholt und von AMG für 4.807Euro überholt und neu in Betrieb genommen um es zurück auf die Straße zu bringen (der letzte Wartungsstempel war bei 141.946 Kilometer und der momentane Tachostand liegt bei ungefähr 142.000 Kilometern). Die technische Inspektion wurde im Mai 2014 durchgeführt. Seit 2006 wurde der Wagen von der derzeitigen Besitzerin ohne Kosten zu scheuen sehr gut gepflegt und wird in einem sehr guten originalen Allgemeinzustand präsentiert. Beiliegend: komplette Wartungshistorie, Besitzermappe, alle Bücher und die AMG Aufkleber, die die Besitzerin nicht auf Ihrem Auto wollte. Weitere Zusatzinformationen bestehen aus der Datenkarte, Besitzernotizen, Steuerbescheinigung (2013), Ausdruck der Leistungskurven des Drehmomentverlaufs, Niederländischen Zulassungspapieren und Bescheinigung des Technocon Vehicle Tracker (Niederländisches Fahrzeug Ortungssystem). -
» aus dem w201forum geklaut,;-)
»
» in der aktuellen Classic Cars Zeitschrift befindet sich ein schöner Artikel
» über den Protz der 80er jahre bei Benz.
» Getunte Autos von AMG bis Zender. Darunter 3 W201
» Zeitschrift kostet 3.80
»
»
» :hungry:
»
Hi, is this a german magazine?
in the UK "Classic Cars" is different
Werbung
Ungelesene Themen
-
- Thema
- Antworten
- Letzte Antwort
-
-
-
S124 Klonanhänger 6
- Kombijürgen
14. März 2025 um 22:03 - MB-Exotenforum
- Kombijürgen
17. März 2025 um 15:19
-
- Antworten
- 6
- Zugriffe
- 250
6
-
-
-
-
Ich vermisse ihn.... 21
- ChiliDasSchaf
1. August 2013 um 23:31 - MB-Exotenforum
- ChiliDasSchaf
16. März 2025 um 18:29
-
- Antworten
- 21
- Zugriffe
- 339
21
-
-
-
-
MB100D AMG D2 Mopf 4
- Unterfranke
22. März 2020 um 15:02 - MB-Exotenforum
- Unterfranke
16. März 2025 um 18:24
-
- Antworten
- 4
- Zugriffe
- 221
4
-
-
-
-
Teilemarkt !!?? 6
- Franky
14. Mai 2010 um 23:06 - MB-Exotenforum
- Franky
16. März 2025 um 18:17
-
- Antworten
- 6
- Zugriffe
- 149
6
-
-
-
-
Seite gebaut (124036.de) 5
- 036
29. August 2021 um 11:16 - MB-Exotenforum
- 036
16. März 2025 um 11:29
-
- Antworten
- 5
- Zugriffe
- 165
5
-